Heb jij ook het gevoel dat wat je altijd deed, niet meer werkt? Je krijgt weinig tot geen reactie meer op e-mails, brieven en inschrijvingen op nascholingen blijven achter bij de verwachting.

Het is duidelijk dat de wereld is veranderd. Ook jouw doelgroep denkt, handelt en reageert inmiddels anders. Als jij dus blijft doen wat je altijd deed, blijf je nu met lege handen achter.

De meeste marketingcampagnes zijn vaak gericht op de unieke producteigenschappen. Helaas werkt dit niet altijd meer. Het is dan ook nu de uitdaging om je doelgroep op een andere manier te inspireren en connectie te maken.

Dat de manier waarop we communiceren niet meer werkt, werd pijnlijk duidelijk tijdens één van mijn trainingen…

Tijdens de training ‘Online schrijven‘ bespreek ik met een groepje salesmanagers zes recent verstuurde e-mails zonder één enkele respons.

Buiten dat de e-mails vol zitten met lijdende zinnen, te veel boodschappen en een onduidelijke opbouw, blijkt er qua online marketing ook het een en ander aan te schorten.

Want waarom krijgen mensen een WeTransfer-link om een video te downloaden in plaats van een directe link naar de video?

Waarom moeten mensen eerst weer opnieuw reageren op een e-mail terwijl ze in de LinkedIn advertentie al hebben aangegeven dat ze het whitepaper willen ontvangen?

Jij gaat mee met je tijd maar dat gaan zij ook. Als jij iets bestelt bij CoolBlue dan wil je het ook snel hebben zonder poespas. Dat geldt ook voor jouw doelgroep, hij of zij bestelt net zo goed bij Wehkamp en Bol.com en is daarin inmiddels een stuk gemak en snelheid gewend.

Mede door de crisis is het belang van online communiceren enorm gegroeid en daarin moeten we mee. Om je hierin te ondersteunen heb ik verschillende trainingen samengesteld. Volg deze trainingen als team of individueel.

Begin bijvoorbeeld klein met het bespreken van e-mails, of een LinkedIn training om in beeld te blijven bij je medisch specialist. Wil je al een stap verder en ontdekken wat online marketing je nog meer te bieden heeft? Download dan mijn overzicht online marketing trainingen.

Volg je met je organisatie mijn trainingen, dan kun je ook een ‘membership’ afnemen. Met dit lidmaatschap kun je gevolgde trainingen terugkijken, korte video-workshops volgen, checklists downloaden, kennistesten maken en vragen stellen.

Leuk? Zin in? Vandaag? Morgen? Online marketing is zoooo leuk… en van nieuwe dingen leren wordt iedereen blij toch? Dus, hup aan de slag.

#farma #OnlineMarketingTraining #FarmaMarketing

Call to Action