LinkedIn Trainingspakket speciaal voor Farma

Om in een tijd als deze in contact te blijven met je medisch specialist is LinkedIn een zeer (kosten)effectief communicatiemiddel.

In 2020 is het aantal berichten in de tijdlijn van LinkedIn met 50% gegroeid!

LinkedIn is daarmee niet alleen meer een netwerkplatform, maar inmiddels een contentplatform waar ook de medisch specialist zijn of haar kennis vandaan haalt en op de hoogte blijft.

Maar dat niet alleen, de medisch specialist is ook zeker een actief lid van LinkedIn, zie hieronder een voorbeeld van de dermatoloog.

In onderstaande afbeelding zie je dat 84 van de 698 dermatologen in de afgelopen 30 dagen iets gepost, gedeeld of gereageerd heeft op LinkedIn.

Dat wil niet zeggen dat de overige dermatologen niet aanwezig zijn op LinkedIn. Integendeel. Het grootste deel van de LinkedIn-leden lezen namelijk alleen maar berichten, maar ondernemen geen actie zoals liken of reageren, maar zien dus wel alle berichten voorbij komen.

Maar wil jij als farmaceutisch bedrijf met een bericht voor de dermatoloog in beeld komen, dan moet je daar als organisatie wel mee aan de slag.

In mijn training Professioneel aan de slag met LinkedIn leer ik het marketing- en salesteam hoe je je als CAM profileert op LinkedIn om in beeld te komen bij je medisch specialist.

Uiteraard bespreken we ook wat je als CAM/marketeer wel en niet mag delen op LinkedIn. Alles komt aan bod.

Is het mogelijk (mag dat van global?) om een eigen bedrijfs/showcasepagina aan te maken dan is dat wel aan te raden. CAM’s kunnen dan eenvoudiger en sneller goedgekeurde content delen.

Adverteren doe je het liefst via een eigen bedrijfs/showcasepagina maar kan dat niet, dan kan global iemand in Nederland beheerder maken van de Nederlandse advertenties. Dat is dus geen probleem.

Wil je er zeker van zijn dat je medisch specialist jouw bericht ziet, dan moet je namelijk een advertentie plaatsen.

Hoe werkt dat? Ik geef een voorbeeld.

Kies je ervoor een advertentie te plaatsen voor 30 dagen gericht op dermatologen dan kun je verwachten dat maximaal 68 van de 460 dermatologen klikken naar de website waaraan de advertentie is gekoppeld.

Als je weet dat het merendeel van de LinkedIn leden vooral door zijn of haar tijdlijn scrolt dan zijn de impressies hierin ook belangrijk. Zoals je in de printscreen ziet, zijn dat maximaal 11.000 impressies. Je kunt er dan vanuit gaan dat je doelgroep je bericht zeker een aantal keer voorbij heeft zien komen.

Om te weten hoe je relevante content deelt, in beeld komt bij je medische doelgroep, een interessante bedrijfs/showcasepagina inricht en advertenties inricht via LinkedIn, bied ik een trainingspakket aan speciaal voor farma.

Dit pakket bestaat uit:

Locatie: Via ZOOM of Teams

Aantal deelnemers: in overleg

Investering: Op aanvraag.

NB: De pakkettraining is uiteraard financieel gunstiger dan de trainingen afzonderlijk boeken.

Contact

Basistraining LinkedIn

Wil je als farmaeut aan de slag met LinkedIn? Start dan met deze basistraining.

Meer informatie

Training LinkedIn bedrijfspagina

Haal jij alles uit je bedrijfs- of showcasepagina?

Meer informatie

LinkedIn adverteren

Voor farma marketeers die zelf willen adverteren of willen weten hoe het werkt.

Meer informatie

LinkedIn training medici

Wil je als farmaceut je medische doelgroep een LinkedIn training aanbieden? Dat kan.

Meer informatie