Je denkt erover een social media-coach in te huren?

Gaaf, goed idee!

Maarrrr…. Eerst nog even dit.

De beslissing om te gaan samenwerken met een social media coach neem je namelijk niet zomaar. Ga niet over één nacht ijs.

Sta even stil bij de volgende vragen:

  • Wat wil je uit de samenwerking halen?
  • Welke middelen heb je beschikbaar?
  • Hoeveel tijd en geld wil je investeren?

Waarom denk je dat social media jouw bedrijf kan helpen? Heeft iemand je dat gezegd of geloof je daar ook zelf in?

Natuurlijk help ik graag bovenstaande vragen te beantwoorden en de doelen van het bedrijf te definiëren. Als deze helder zijn, bepalen we aan de hand van een communicatiestrategie of social media inderdaad een bijdrage kan leveren aan het bedrijf of de instelling.

Herken je jezelf in onderstaande stellingen?

  • Je hebt eigenlijk niets met social media, maar je moet er nu eenmaal iets mee.
  • Je hebt geen duidelijk gedefinieerde reden, je denkt gewoon dat je ‘social media’ moet doen.
  • De toekomst van het bedrijf is onzeker en social media is een manier om goedkoop en snel aan marketing te doen.
  • Je hebt geen tijd om inhoud te maken rond wat je doet, social media loopt vanzelf
  • De concurrent is aan het Twitteren en krijgt meer aandacht.
  • Je verwacht van je medewerker die social media ‘erbij’ doet dat hij of zij ook alle content vanzelf maakt.
  • Je denkt dat Facebook-fans massaal op je af komen zodra je een pagina start.

Heb je op bovenstaande vragen een paar keer ‘ja’ of ‘klopt’ moeten antwoorden, dan moet je serieus overwegen of je écht die volgende stap wel wilt zetten. Voor een volgende stap is echt motivatie, commitment en budget nodig.

Maar herken jij jezelf niet en sta je te springen om te beginnen, bel mij dan direct. Ik help je graag je social media effectief in te zetten.

(by the way….  waren de bovenstaande stellingen herkenbaar? Ook dan kom ik natuurlijk graag langs om je bij te praten over social media om je te overtuigen van de effectiviteit van social media)