Opvallen met je content. Hoe doe je dat?

Online vecht iedereen om een plekje voorin de zaal, iedereen probeert de aandacht van de scroller te vatten.

Wil jij ook aandacht van je doelgroep? Dan moet je aan de bak. En stevig ook. Om online nog op te vallen, moet je namelijk inmiddels je stinkende best doen. Maar dat niet alleen. Een lange adem, budget, geduld doorzettingsvermogen en vertrouwen zijn hierin ook onontbeerlijk.

Ben je er nog?

Alles begint altijd bij je doelgroep, dus ook het ontwikkelen van content. Je gaat hierbij dus niet uit van wat jij wilt vertellen, maar van wat je doelgroep wil horen.

Uiteindelijk wil je namelijk gevonden worden door je doelgroep. Dat betekent dat je ook rekening moet houden met Google. Zorg er dus voor dat je weet waar je doelgroep behoefte aan heeft, waar ze naar zoekt online.

Hoe weet ik wat mijn doelgroep zoekt?

Om dáár achter te komen kun je de zoekwoordentool van Neil Patel gebruiken: Ubersuggest. Erg leuk om een beetje mee te spelen. Waar staat jouw website? Wat kun je leren van je concurrent? Maak een inventarisatie van de resultaten en houd daar rekening mee bij het ontwikkelen van je content.

Als je dan weet met welke vragen jouw doelgroep rondloopt, maak je een lijst met ideeën voor content plus de vorm. Dus bijvoorbeeld interviews, video, review, blog, webinar, infographic etc.

Je kunt hier ook nog een tweedeling maken in:

  • content voor web (basiscontent)
  • content voor social (actuele content)

Belangrijk is dat je bij de ontwikkeling van de content ook rekening houdt met het doel van je content.

Je hebt namelijk vier verschillende soorten content.

  • Content die entertainment biedt
  • Content die mensen iets leert
  • Content die overtuigt
  • Content die converteert (waarmee je ervoor zorg dat klanten iets doen bij jou op de website of met de update die je plaatst)

Houd bij de content voor social media ook rekening met de drie fasen waarin je je content opbouwt.

Namelijk:

  • Awarness (eerste contactmoment, je verhaal)
  • Consideration ( 2e contactmoment, informeren en interactie)
  • Conversion (3e contactmoment, aanzetten tot actie of aankoop)

Wil jij serieus met je content aan de slag, investeer dan in tijd en geld.

Meer weten?