Eigenlijk wilde je vorig jaar al beginnen met een LinkedIn campagne maar door gebrek aan tijd is deze weer blijven liggen.

Het ontbreekt je aan tijd maar misschien ook wel aan inspiratie, kennis en vaardigheden om zo’n gesponsorde campagne in te richten. Misschien vind je het zelfs wel een beetje spannend. Want wat deel je nu wel en niet via social media? Adverteren op LinkedIn kan zeker. Je moet alleen even weten hoe.

Hoe begin je met adverteren op LinkedIn?

Maak eerst goede, relevante content voor jouw doelgroep, content waarvan jij zeker weet dat jouw doelgroep deze interessant vindt. Hoe is dat nu op de website? Staat daar vooral informatie over het bedrijf of de instelling zelf of komen daar bijvoorbeeld ook klanten aan het woord? Kruip in de huid van je klant en bepaal welke content welk en niet voldoet aan het criterium ‘relevante content.’

Hoe doe je dat?

Bedenk met elkaar wat de doelgroep met jouw content kan. Dus ‘what’s in it for them’? Welk probleem lost jouw product of dienst voor je doelgroep op?

Een manier om dit boven water te krijgen, is bijvoorbeeld een interview te laten afnemen door een contentspecialist of bedrijfsjournalist. Zij prikken net zo lang door totdat de juiste informatie boven tafel komt. Het uitgewerkte interview gebruik je als basis voor het aanpassen van je website en het inrichten van je LinkedIn updates.

Heb je uiteenlopende producten?

Met verschillende diensten of producten kun je overwegen om op je zakelijke LinkedIn pagina showcasepagina’s aan te maken. Maak elk product/dienst-team verantwoordelijk voor de content van deze pagina’s. Houd ook hier interviews om de juiste basiscontent te creëren.

Klaar voor het plaatsen van de advertentie?

Staat de content op de website, is de update geschreven en het beeld gekozen? Dan ben je klaar voor het inrichten van de advertentie.

Schrijf je de update in het Nederlands, zet dan ook de advertentie op Nederlands.

Houd er ook rekening mee dat voor het activeren van je advertentie een creditcard nodig is waarmee je voor de campagne betaalt.

De doelgroep die je wilt bereiken, baseren we op een Insight Tag. Hiermee stel je je doelen voor de campagne in en meet je de resultaten. Via Google Tag Manager stel je deze tag eenvoudig in.

Linkedin banner

LinkedIn biedt de mogelijkheid om te kiezen tussen drie verschillende type advertenties;

  • Sponsored content – verschijnen in de tijdlijn van je doelgroep, lijken het meest op normale updates
  • Sponsored Inmail – komen onder het kopje berichten
  • Tekst Ads. – kleine versie van de sponsored update maar verschijnt aan de rechterkant van de LinkedinPagina (net als bij Facebook)

Tip tot slot. Zorg niet alleen voor aantrekkelijke content (welk probleem los jij voor mij op?) maar zorg ook voor een bevredigende landingspagina die niet teleurstelt. Op die manier bouw je aan interesse bij je doelgroep.

Nog steeds geen tijd voor het inzetten van LinkedIn zakelijk? Haal er contentspecialisten bij die met je meedenken, de interviews afnemen en de tekst uitwerken tot een nette landingspagina gekoppeld aan relevante LinkedIn updates.

 

Volg de bedrijfspagina van TOET Communicatie

 

Starten met LinkedIn zakelijk?