Heb jij dat ook?

Dat je eigenlijk best lekker bezig bent online maar dat je toch het gevoel hebt dat het beter kan. 

Dat je je social media misschien wel wilt uitbesteden maar dat je niet weet hoe dan en bij wie?

De meeste online marketeers zijn namelijk vaak erg goed in óf Facebookmarketing, Instagram, SEO, websites, of marketing automation met van die ‘funnels’.

Daar zijn ze dan ook wel erg goed in hoor.

Het punt met zoveel gespecialiseerde specialisten is dat jij van tevoren al goed moeten weten wat je wil.

Of je huurt een bureau in dat vervolgens weer een online bureau inhuurt, dat kan ook, gebeurt ook.

Maar ook dat voelt niet goed.

Content ligt vaak dicht bij jou, dicht bij de organisatie. Het delen van deze content ligt vaak gevoelig en doe je dan ook zorgvuldig.

Dat betekent ook dat er tussen jou en het bureau vertrouwen moet zijn.  Zij gaan namelijk met jouw content aan de haal. Wat plaatsen ze wel en niet over ons? Welke afbeeldingen komen daarbij? Schaadt dat onze reputatie niet? Moeten we alles van tevoren dan lezen en checken?

Houd daar rekening mee. Denk daarover na.

Vaak heb je zoveel gespecialiseerde expertise helemaal niet nodig. Zeker niet als je geen e-book te downloaden hebt, online trainingen verkoopt of salesfunnels wilt opzetten. Heet je bedrijf Zalando, Coolblue of Beddenreus? Dan is dat wel handig.

Maar jij wilt vooral graag inschrijvingen voor je training, nieuwe collega’s, registraties voor je congres of gewoon meer zichtbaarheid online zodat mensen weten wat je doet als organisatie, dat interessant vinden en je daarom gaan volgen. Wie weet wat er in de toekomst nog gebeurt.

Je probeert het al wel een tijdje zelf. Je post op Twitter, een foto op Instagram en een update op Facebook waarbij je zelfs wel eens op de PROMOTIE-knop klikt.

Maar veel gebeurt er niet.

Mensen reageren niet, delen niet, je krijgt er geen volgers bij, geen registraties en geen reacties op vacatures.

Wat doe je verkeerd?

Misschien zit er te weinig consistentie in je aanwezigheid op social media, begrijpen mensen toch niet helemaal wat je nu precies doet en/of is niet duidelijk wat je nu uiteindelijk wilt bereiken.

Daar kun je iets aan doen.

Je kunt bijvoorbeeld met mij bespreken wat je wensen zijn. Wat zou je willen bereiken met alle energie en tijd die je in social media stopt?

Voor ik je vervolgens adviseer, duik ik eerst in wat je nu allemaal doet. Ik bekijk wat concurrenten doen, typ ’s wat in op Google om te zien wat er gebeurt en kom dan pas met een advies.

Op basis van dat advies, zetten we eventueel een contentmarketing-strategie op die je dan óf zelf invult of samen met mij.

Liefst wel zodanig dat je het later zelf weer kunt overnemen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat medewerkers binnen de organisatie het meest betrokken en overtuigend zijn naar buiten toe. Daar kan geen externe specialist tegenop.

Maar nu eerst samen aan de slag dus.

Leuk! Ik zie je bericht wel verschijnen.