Farma - TOET Communicatie
Loading...
/Farma
Farma2020-04-17T15:07:13+00:00

Samen bereiken we je medische doelgroep online

Werk je binnen farma en merk je dat het steeds lastiger wordt om je medische doelgroep te bereiken? Online communicatie is dan de manier. Samen bereiken we online de patiënt én de medisch specialist. Ik ondersteun farma inmiddels al bijna twintig jaar, sinds tien jaar alleen nog in online communicatie en digital support, dáár ligt mijn expertise. Als je daar iets van wilt, neem contact met me op. Dan bespreken we de mogelijkheden.

LinkedIn Trainingen

Hoe blijf je als accountmanager in beeld bij je medisch specialisten? Door je LinkedIn profiel, professioneel in te zetten.

Doe de quiz

LinkedIn Quiz Farma

Met LinkedIn Social Selling blijf je in beeld bij je klant. Maar wat weet jij van Social Selling? Doe de quiz.

Relevante content

Wat is relevante content?

Connectie maken met je klant doe je onder andere door relevante content te delen. Maar wat is relevante content precies?

LinkedIn en Farma

Wil je starten met LinkedIn? Gebruik deze checklist.

Online Farma Marketing

Stel je vraag in deze LinkedIn-groep en ontvang praktische tips.

Strippenkaart is handig

Af en toe support nodig bij je online marketing activiteiten?

Women in Pharma

Aan de slag met jezelf bij Women in Pharma & Medical Devices.

Farma Nieuwsbrief

Ik neem je aan de hand in farma-marketing land.

Farma Projecten

Bekijk hier een aantal van mijn online projecten voor farma uitgevoerd.

‘Met Suzanne Torenvliet zijn al je webproblemen opgelost. Als je Suzanne inhuurt, huur je eigenlijk een complete multichannel-afdeling in. Suzanne heeft allround kennis van alle facetten van online marketing en executie. Vanaf de eerste dag is Suzanne je collega en lijkt het alsof je al maanden samenwerkt. Open en duidelijke communicatie, heel prettig om zo samen te werken.’ Maarten Boschloo MBA, Multichannel Marketing Lead, Glaxo Smith Kline

Maarten Boschloo, GSK

Farma, denk in mogelijkheden!

English version Farma, denk in mogelijkheden! Zo’n crisisperiode als deze legt pijnlijk bloot waar de farmaceutische industrie eigenlijk al veel langer mee worstelt. Namelijk de ruimte, de capaciteit maar ook de wil en flexibiliteit om te schakelen in een snel veranderende wereld. Als een crisis de kop opsteekt en je moet schakelen, dan blijkt dat de organisatie vastloopt op eigen, en wellicht wat gedateerde interpretaties van wet- en regelgeving. Uit vrees voor overtreding van wet- en regelgeving, is er [...]

Hoe onderscheid je je als farmaceut op LinkedIn?

Eén van de vragen die ik laatst kreeg tijdens een avond over social media en farma was: Hoe onderscheid ik mij als farmaceut op LinkedIn? Antwoord daarop is eenvoudig. Zorg dat je weet wat je doet, dat je een verhaal hebt. Zorg dat je het anders doet dan anderen. Durf te kiezen voor een thema, een kennisdomein waarmee je naadloos aansluit bij jouw (niche) doelgroep. Je doelgroep is dan wel niet zo groot, je bereik des te [...]

Farma, bereid je goed voor op LinkedIn

Hijg, zucht, puf. Dat is een beetje wat ik gemiddeld hoor in de wandelgangen binnen farma als het gaat om social media in het algemeen en LinkedIn in het bijzonder. Facebook-pagina’s worden weer gesloten, Twitter ambitieus gestart maar niet onderhouden. Geen strategie, geen plan en/of te weinig feeling met het medium, kan ook. Bezint eer ge begint. Neem daarom de tijd om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen. Wat willen we bereiken, waarom en [...]

‘Eerst telden we responskaartjes, nu de click through rate

Over het ontwikkelen en verspreiden van medische content voor en door farma Het ontwikkelen van content voor medisch specialisten en huisartsen - in opdracht van farma - begon voor mij ruim 15 jaar geleden. Interviewboeken, nieuwsbrieven en magazines voor specialisten en huisartsen. Het kon niet op. We publiceerden interessante content in een aantrekkelijke vorm. Als teaser stuurden we, voor verschijning, een aantal miniboekjes met daarin een verkorte versie van één van de interviews. Ik herinner me nog een doktersassistente die [...]

Interne email-nieuwsbrief vergroot begrip én motivatie

Hoe betrokken zijn de mensen uit de buitendienst bij het bedrijf? Juist! Hoe komt dat? Omdat de mensen binnen vooral met operationele zaken bezig zijn en te weinig tijd en aandacht besteden aan de mensen buiten. Dat is een gemiste kans. Want betrokkenheid vergroot namelijk het begrip én dus de motivatie. Aan de slag. Maar hoe? Om mensen buiten betrokken te houden bij wat er binnen gebeurt, kun je in ons digitale tijdperk inmiddels uit verschillende middelen kiezen. De meeste [...]

Stop met het vertalen van global content (of toch niet?)

Contentontwikkeling gaat steeds sneller, ook binnen farma. Via contentplanners kunnen we kiezen uit content voor emails, websites, Ipads en webinars. Content genoeg, maar wel allemaal aangeleverd door het hoofdkantoor en dus in het Engels.  De grote vraag op kantoor is dan; vertalen we deze content of niet? De meningen hierover zijn verdeeld. 'Alles gaat tegenwoordig toch in het Engels, en al helemaal in de medische sector. Artsen zijn gewend aan Engels. ' Dat is zo maar toch is het belangrijk [...]