Woordgebruik en zinsopbouw
Lange zinnen zijn in een tekst op papier al not done, maar op het web al helemaal. Zinnen van maximaal 20 woorden, niet meer. Dat is wel een goed uitgangspunt. [...]
Lange zinnen zijn in een tekst op papier al not done, maar op het web al helemaal. Zinnen van maximaal 20 woorden, niet meer. Dat is wel een goed uitgangspunt. [...]
Wil je de lezer boeien en binden, maak je tekst dan persoonlijker door 'ik' of 'wij' te gebruiken. Alleen de naam van het bedrijf opvoeren komt afstandelijk over en dat [...]
Je schrijfstijl hangt af van verschillende factoren: Voor wie schrijf je? Voor welk medium schrijf je? Je kunt je voorstellen dat je op een website toch anders tegen je bezoeker [...]
Omdat je niet altijd weet wat het niveau is van je bezoeker of wat hij precies zoekt, is het aan te raden je content in lagen aan te bieden. Bijvoorbeeld: [...]
Koppen en subkoppen zijn belangrijk voor je bezoeker op de site. Aan de hand van de koppen en tussenkoppen, scant hij de tekst. Op basis daarvan besluit hij wel of [...]