Home/Contentplatform voorbeelden farma
Contentplatform voorbeelden farma2021-05-17T08:15:45+00:00

Farma; claim je domein, ontwikkel een contentplatform

Is jouw therapiegebied al geclaimd als kennisdomein? Nee? Doe dat dan snel. Zorg dat jij met jouw platform hét kennisplatform wordt van dit specifieke therapiegebied. Dat hoeft helemaal geen ‘oncologie’ of ‘respiratoir’ te zijn. Denk niet dat het therapiegebied van jou te klein is.

Voor elk ziektebeeld, hoe zeldzaam ook, is actuele kennis nodig.

Zorg als farma voor een continue stroom aan actuele content. Denk hierbij aan websites (HCP/patiënt), (online) magazines, emailnieuwsbrieven, emails, LinkedIn updates via je bedrijfs- of showcasepagina, e-learnings, webinars, (animatie)video’s, quizen en nog veel meer.

Binnen farma is inmiddels een aantal domeinen ‘geclaimd’ die ik graag met je deel. Mocht je zelf nog een goed voorbeeld weten, hoor ik dat graag.

Ferring Fertiliteit

Ferring Fertiliteit

Ferring Fertiliteit vind ik één van de beste voorbeelden van een contentplatform binnen een kennisdomein, in dit geval Fertiliteit.

Ferring ontwikkelt twee keer per jaar het magazine FertiFocus. Artikelen uit dit magazine worden ook gepubliceerd op het contentplatform FerringFertiliteit.nl.

Artikelen die voor login kunnen, staan ook open voor andere bezoekers van de site. Voor andere publicaties en nascholing moet de fertiliteitsarts inloggen via Doc Access.

Met een maandelijkse nieuwsbrief wordt de medisch specialist op de hoogte gehouden van de nieuwe publicaties op de website. Uiteraard is er ook een LinkedIn-pagina.

Ferring blijft doorontwikkelen met patientwebsites, apps, animatievideo’s en ziekenhuiswebpagina’s op maat.

Ferring Fertiliteit
Novartis Oncologie

Novartis Oncologie

Novartis Oncologie heeft een LinkedIn bedrijfspagina, gekoppeld aan een contentplatform over oncologie waarop de pagina met CongresNieuws opvalt. Een zeer actueel online videokanaal voor de medische professional met video’s van internationale en nationale congressen en bijeenkomsten. Novartis publiceert hier interviews met wetenschappers, onderzoeksresultaten en geaccrediteerde nascholingen. Top.

Novartis Oncologie
Novartis Respiratory

Novartis Respiratory

Novartis Pharma Nederland – Respiratory heeft een Linkedin showcase pagina. Op deze manier bouwen zij aan een community van inmiddels bijna 3000 zorgprofessionals.

Vanaf de LinkedIn showcasepagina, klik je naar de website voor zorgverleners, waarna je als longarts kunt kiezen voor de sectie ‘Pulmonologie‘. Website ziet er op het eerste gezicht sterk inhoudelijk uit met verschillende relevante, actuele content.


Novartis Respiratory
In de huid van

Sanofi-Genzyme

Sanofi-Genzyme heeft als contentplatform gekozen voor atopisch eczeem met als doelgroep patiënten.

Het platform indehuidvan.nl staat vol verhalen van patiënten met daaraan uiteraard in dit geval een Facebook pagina gekoppeld met 271 volgers. Een mooi voorbeeld van een contentplatform en het claimen van een domein.

Genzyme

In de huid van
Multiple Choices

Multiple Choices en Een toekomst met MS

Biogen heeft twee contentplatforms; één voor patiënten toekomstmetms.nl en één voor medisch specialisten Multiple-Choices.nl.

Hier zijn geen Linkedin- of Facebookpagina’s aan verbonden en dat is jammer. Met een online netwerk als LinkedIn en Facebook bouw je aan een publiek, een community waar je regelmatig iets van jezelf kunt laten zien. W

Biogen heeft alleen een internationale coporate LinkedIn-pagina.

Multiple Choices
Contact

Ken jij nog meer inspirerende voorbeelden?

Laat het me weten.
Contact
Contact

Zelf aan de slag?

Samen een content strategie opzetten?
Contact

Blog

2601, 2021

Marketeer; aan de slag met je online marketing skills

26 januari 2021|Email marketing, Farma, LinkedIn, Online Marketing, SEO, Social listening, Website|

Heb jij ook het gevoel dat wat je altijd deed, niet meer werkt? Je krijgt weinig tot geen reactie meer op e-mails, brieven en inschrijvingen op nascholingen blijven achter bij de verwachting.

Het is duidelijk dat de wereld is veranderd. Ook jouw doelgroep denkt, handelt en reageert inmiddels anders. Als jij […]

1407, 2020

Farma, denk in mogelijkheden!

14 juli 2020|Farma, LinkedIn|

Zo’n crisisperiode als deze legt pijnlijk bloot waar de farmaceutische industrie eigenlijk al veel langer mee worstelt.

Namelijk de ruimte, de capaciteit maar ook de wil en flexibiliteit om te schakelen in een snel veranderende wereld.

Als een crisis de kop opsteekt en je moet schakelen, dan blijkt dat de organisatie vastloopt […]

Go to Top