//ContentMapping
ContentMapping2018-09-13T18:02:50+00:00

Haal meer uit je bericht met contentmapping

Eindelijk weer een actueel bericht op de website! En nu? Hoe weet jouw doelgroep dat er een nieuw bericht op de site staat? Precies! Via social media kun je volgers op de hoogte brengen van een nieuw item op je site. Je kunt het natuurlijk bekend maken met een email- of twitterbericht maar hoeveel berichten wil je daar aan besteden? De kans is groot dat je vooral de ontvanger irriteert. Contentmapping biedt een oplossing.

Maximaal effect

Met contentmapping zorg je ervoor dat je het maximale effect haalt uit je bericht, artikel of blog. Dit doe je door de informatie op te delen en steeds net een andere accent te geven zodat de informatie boeiend en relevant blijft. Open dus meteen een twitteraccount om de informatie te kunnen delen.

Contentmapping

Heb je net een persbericht geplaatst over een nieuwe dienst, product of beleidsregel? Haal er door middel van contentmapping zoveel mogelijk uit. Fragmenteer het bericht in verschillende boodschappen en link ze aan je doelgroepen. Op die manier weet je zeker dat je alle doelgroepen bereikt. Je kan ook nog, voor zover van toepassing, per boodschap een ‘doel’ en een ‘call to action’ toevoegen.

Inplannen

Formuleer van de boodschappen zinnen van maximaal 140 tekens en plan ze in voor Twitter, Facebook en/of Linkedin via Hootsuite of Tweetdeck. Deze programma’s gebruik je om een bericht samen te stellen en op datum en tijd in te stellen. Het programma verstuurt de berichten op de door jou ingegeven datum en tijd.

Meer weten?