Training: Content marketingplan

Binnen farma zijn de global marketingcampagnes vaak gericht op de producteigenschappen. Helaas werkt dit niet altijd meer. Nieuwe tijden dwingen ons na te denken over een andere vorm van communicatie om in elk geval de connectie met onze medische doelgroep te behouden.

Die connectie maak je door meer aansluiting te zoeken bij de persoonlijke behoefte van je doelgroep.

Merk je dat er bij je klant behoefte bestaat aan patiëntcases? Ontwikkel webinars of e-learnings met daarin patiëntcases.

Maak video’s met patiëntverhalen waaruit blijkt hoe patiënten reageren op verschillende behandelingen. Uiteraard krijgen usp’s hierin ook een plek maar we beginnen nu bij de behoefte van je klant in plaats van andersom.

Houd ook rekening met het feit dat artsen, net als jij en ik, steeds vaker zelf bepalen wanneer ze bepaalde informatie nodig hebben. En dat is vaak niet op het moment dat jij het hen aanbiedt. Zorg er dan ook voor dat je er bent op het moment dat ze het wél zoeken. Of zorg ervoor dat, wanneer je het aanbiedt, het  content is die ze absoluut willen lezen.

Maar wat is content marketing nu eigenlijk precies? Volgens Joe Pulizzi (Amerikaans Content Marketing Instituut) is de definitie van content marketing:

‘Content marketing is een strategische benadering gefocust op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content, met als doel om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden om uiteindelijk tot winstgevend klantgedrag te komen.’

Hoe je dit doet vertel ik je in deze training.

Na deze training weet jij:

  • Waarom een contentstrategie belangrijk is voor de binding met je kalnt
  • Hoe je een contentstrategie inricht/plan maakt
  • Wat je nodig hebt om een contentstrategie te kunnen uitvoeren

Deze training duurt 1 uur

Locatie: ZOOM of Teams

Meer weten?

Meer weten over deze training?